Pages

Monday 14 November 2011

Apakah Jongkong Emas???



Apakah Jongkong Emas???




Siapa yang tidak tertarik dengan emas? :-)

Sekali pun ada yang mengaku tidak meminati perhiasan antara mineral paling berharga ini, percayalah mereka tetap ingin memilikinya kerana sedar nilainya yang tinggi.

Ketahuilah, EMAS merupakan pelaburan terbaik pada masa kini. Tidak seperti nilai mata wang yang menyusut berikutan tekanan inflasi, harga emas pula terus melonjak dari tahun ke tahun tanpa sedikit pun menunjukkan penurunan.

Mengimbas situasi 10 tahun lalu,harga emas pada ketika itu adalah sekitar RM80 bagi satu gram emas.Dan dengan rekod November 2010, RM166 dicatatkan bagi 1 gram emas.  Ianya
menunjukkkan peningkatan 100% dan ia terus meningkat minggu demi minggu. Hari ini, dah berapa dah???  Boleh lihat harga di carta emas di sebelah     ------------->

Tidak hairanlah mengapa emas kini menjadi pelaburan yang semakin diminati ramai.

Jadi, sudahkah anda memilikinya juga?

Walaupun hanya sekadar 1 dinar emas?

Saya tahu, masih ramai tidak sedar atau mungkin takut tertipu dengan pelaburan emas yang salah. Jadi disini juga saya kongsikan bagaimana anda boleh mengenali jongkong emas yang tulen…

Setiap pembelian jongkong emas akan disertakan dengan sijil dan terdapat cetakan khas pada
jongkong itu sendiri. Antara adalah emas ‘Public Gold’ yang saya sendiri milikinya hari ini.


Syarikat yang mendapat pengesahan Bank Negara Malaysia lagi.

Saya di sini ingin memaklumkan kepada anda supaya segeralah memiliki emas pertama anda
jika tidak pernah memilikinya. Jika pernah boleh tambah lagi pelaburan anda itu.

Dari kajian dan pemerhatian saya, berbeza dengan rakyat negara jiran Thailand yang semakin meminati pelaburan jongkong emas, ini kerana rata-rata orang kita di Malaysia ini masih belum sedar nilainya yang tinggi…

Emas diterima di seluruh dunia. Seandainya anda pergi ke sesebuah negara dan kehabisan
tunai, emas anda dijamin boleh menjadi pengganti!

Ibu saya membeli emas jongkong hanya untuk mencuba pada lewat Ramadan 2011 yang lalu, beli yang kecil sahaja (10g gold bar) dengan harga RM1800 sahaja daripada saya dan anda boleh lihat kini, berapa RM dah kenaikannya?? ASB boleh buat begitu? Disebabkan itu, ibu saya sekarang galak menambah pelaburan emasnya kerana amat yakin dengan harga kenaikan emas dari semasa ke semasa. Gembira saya melihat ibu saya bahagia.

Oelh itu, saya menasihatkan supaya daripada meminjam ASB atau membuat pelaburan maya hype seperti VGMC dan lain-lain, lebih baik anda membuat pinjaman untuk membeli emas fizikal. Caranya telah saya beritahu pada pos saya yang lepas.(Klik sini)




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Fakta Jongkong Emas:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1) Ketul logam emas yang berbentuk empat segi

2) Jongkong emas dihasilkan dengan menggunakan
kira-kira 99.999% emas tulen.

3) Setiap jongkong emas mempunyai Sijil Ketulenan
yang disahkan oleh Certified Assayer.

4) Terdapat jongkong emas dengan berat 20 gram,
50 gram, 100 gram dan 500 gram.

5) Jongkong emas yang popular adalah emas 916
dan 999.

Jadi, jangan tunggu lagi…

Miliki jongkong emas anda hari ini, lihat harga semasa di laman publicdinar.com.my dan hubungi saya untuk memilikinya hari ini juga…

Ps – Suka saya kongsikan satu kata-kata dari
Thomas Jefferson…

“Jika anda menginginkan sesuatu yang belum
pernah anda miliki, Anda harus bersedia
melakukan  sesuatu yang belum pernah anda
lakukan. Lakukan dan capai apa yang anda mahu!”

Segera hubungi saya sekiranya berminat di 0179113351 (Abdul Mutalib).

Sharekan artikel ini ya..ramai lagi yang tak tahu.. terima kasih. :D

No comments:

Post a Comment